Noi avem CLARITATEA, tu SUCCESUL.

Când vine vorba de rezultate în marketing, acestea nu apar pur și simplu.

O strategie corect creată îți oferă certitudinea că oferi conținut relevant spre oamenii potriviți, interesați să interacționeze cu tine și business-ul tău. Acordă cât mai multă atenție dezvoltării unei strategii clare, iar în cel mai scurt timp, vei avea mult mai multe oportunități de a vinde.

Acum, pune-ți următoarele întrebări:

  • Care este scopul planului tău de marketing?
  • Ai conceput sau urmează să concepi unul doar pentru că ai auzit că și alții au?
  • De câte ori pe an, îți revizuiești planul de afaceri, strategia de marketing, programul și bugetul pentru a face orice ajustări necesare?

La fel cum pentru fiecare zi, ai creat un plan prin care să atingi toate activitățile pe care vrei să le faci în acea zi, tot așa trebuie să existe și un plan și pentru afacerea ta. Alături de acesta, o strategie de marketing este esențială pentru ca orice afacere să își atingă obiectivele și să se dezvolte.

Astăzi vrem să vorbim despre importanța strategiei de marketing și principalele motive pentru care ai nevoie de un plan de marketing dacă dorești să îți atingi în mod eficient obiectivele de business.

De ce este necesară o strategie de marketing?

Să începem cu începutul pentru a înțelege, mai exact, ce este o strategie de marketing.

În alte cuvinte, strategia de marketing este o abordare de planificare pe termen lung, orientată spre viitor, cu scopul final de a obține un avantaj competitiv durabil.

Un plan de marketing include: misiunea, viziunea și obiectivele companiei, publicul țintă – avatarul de client ideal, poziționarea în piață prin mesaje cheie și un plan de tactici pe diferite canale de comunicare (site web, social media, email, parteneriate, dar și acțiuni relevante în offline) precum și termenul de implementare pentru fiecare.

Gândirea strategiei începe de la produs/ serviciu, bugetul de implementarea și resursele umane, dacă există intern sau e nevoie de resurse externe.

Cum te ajută? Răspunsul este simplu: în lipsa marketingului, afacerea ta poate avea de suferit consecințe grave, precum:

  • Pierderea clienților sau a potențialilor clienți, în favoarea concurenței
  • Pierderea cotei de piață
  • Oportunități de dezvoltare și creștere pierdute 
  • Îți va fi mult mai greu să îți păstrezi clienții etc.

 

În cazul în care încă nu te-ai convins de importanța unui plan de marketing, în rândurile ce urmează, o să îți prezentăm 5 motive pentru care ai nevoie de o strategie de marketing.

  • Îți setezi obiective clare. Pentru a avea rezultate cât mai profitabile, este important să îți construiești promovarea în mod inteligent și eficient. Aici intervine strategia de marketing. Este vorba mai exact despre stabilirea unor obiective SMART (specifice, măsurabile, realizabile, relevante, limitate în timp) care te vor ajuta să fii cât mai realist și eficient în atingerea obiectivelor tale.  Recomandăm să îți setezi 4-5 obiective pentru început. În loc să te concentrezi pe obținerea unor sume cât mai mari, asigură-te că scopul tău este realizabil și tangibil. Stabilirea obiectivelor înseamnă transformarea ideilor în acțiuni și asumarea responsabilității pentru progres. Strategia de marketing are rădăcinile în ideea că niciun plan nu trebuie lăsat pe raft până când expiră, ci trebuie acționat inteligent, la momentul potrivit.

  • Vorbești direct cu publicul țintă. Cred că ai observat că majoritatea companiilor vorbesc doar despre produsele/serviciile lor și despre cât de calitative și revoluționare sunt. Totuși, consumatorii nu vor să audă asta. Caracteristicile produselor îi interesează într-o mică măsură, ceea ce este cu adevărat important pentru ei, este să le prezinți beneficiile, care sunt soluțiile pe care le aduce produsul/serviciul tău la problema lor, cum îi ajută și cum le ușurează existența. Pentru a ști cum să transmiți clar și precis acest mesaj, trebuie să vezi care este avatarul tău de client ideal, mai exact, cui vrei să vinzi. În cuprinsul strategiei de marketing, în baza unor caracteristici și particularități se construiește avatarul publicului țintă.

Din povestea avatarului ies la iveală liste întregi cu ce ai de făcut, de articole și materiale:

  • din frustrările avatarului creez SOLUȚII;
  • din fricile lui creez GARANȚII;
  • din întrebările luicreez Ebook-uri, infografice, articole sau postări EDUCAȚIONALE.

  • Ești cu un pas înaintea concurenței. Potrivit cercetătorilor de la Harvard Business Review, gândirea și dezvoltarea unui produs/serviciu de calitate nu este suficientă pentru a face față competiției existente deja pe piață. Ai nevoie de o abordarea de marketing potrivită pentru a conecta clienții potriviți la produsele potrivite. Puterea marketingului îți ajută compania să facă transformările necesare, în special în lansările de noi produse/servicii.
  • Investești banii în direcția potrivită. În lipsa unui plan, sunt șanse foarte mari să cheltuiești bani în stânga și dreapta, pe diferite campanii, dar să nu obții rezultatele dorite, ci doar să pierzi timpul. Pentru a avea succes, trebuie să construiești un brand ușor de recunoscut, prin care să oferi încredere și siguranță. Trebuie să comunici constant cu publicul, dacă îți dorești ca mesajul tău să fie auzit, și să investești timpul și banii într-un mod inteligent. O strategie de marketing clară previne efortul irosit. Asigură-te că bugetele sunt planificate și alocate eficient, fiecare campanie se aliniază obiectivelor tale generale și este concepută pentru a oferi rezultate atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
  • Este un proces organizat și automatizat. S-ar putea să ai deja o idee despre cum ai vrea să fie campania ta de marketing. Cum ai vrea să arate, cum îi ajută pe consumatori și cum îi transformă pe aceștia din potențiali clienți în clienți propriu-ziși. Întrebarea pe care urmează să ți-o pui acum este: cum ajungi la aceste rezultate? Secretul stă în organizare.

Ce înseamnă asta? Ei bine, organizarea înseamnă să faci campanii de e-mail, marketing de conținut, configurarea site-ului web și multe altele. În acest caz, automatizarea este cel mai bun prieten al unui marketer. Conținutul poate fi programat, monitorizat și optimizat dintr-un hub central. Având o strategie bine organizată, nu ratezi niciodată o oportunitate cheie de conversie a celor care te urmăresc.

Organizarea strategiei tale de marketing te ajută să vezi cum poți converti clienții potențiali în clienți prin tactici precum CTA și formulare.

Scopul unui plan de marketing este să te ajute să gestionezi cât mai bine lucrurile și să acoperi toți pașii importanți pentru atingerea obiectivelor tale. Strategia de marketing ajută la menținerea concentrării și delimitează clar rolurile și responsabilitățile atribuite angajaților tăi. De asemena, este biletul spre succes față de competitori, dar și cea mai bună cale de a cunoaște clienții ideali și astfel să îți îmbunătățești continuu și produsele/ servicille.

La MabIT avem grijă să îți oferim servicii personalizate, mulate pe nevoile și cerințele tale.

Echipa formată din experți este pregătită mereu cu idei inovative, gata să le transforme în soluțiile pe care le cauți și de care ai nevoie. Am conturat #hireaMabIT, o modalitate prin care reușim să ajutăm antreprenorii să își promoveze afacerile într-un mod eficient și cu rezerve de timp cât mai puține.

Vezi AICI, cum am susținut alte afaceri să crească datorită unei strategii de marketing.

Ai mai multe întrebări despre ce înseamnă o strategie de marketing făcută corect sau îți dorești și tu una? Ai nevoie de claritate? Nu ezita să ne contactezi!

ro_RO